We zijn er al bijna een jaar druk mee, maar het einde is nu echt bijna in zicht. Deze keer in dit bericht over de Floer verbouwing meer informatie over het aanleggen van het laad- en losdock! Afgelopen keren vertelden we al wat meer over de oplevering van het extra magazijn, het Nederlandse weer waardoor de planning letterlijk in het water viel en de reden van de uitbreiding: 1,5 jaar na de verhuizing naar dit nieuwe pand werd het alweer te klein! Nu is het tijd voor de volgende fase: de aanleg van een laad- en losdock. In dit blogartikel vertellen we je er meer over!
2000 m2 extra magazijnruimte
Door de oplevering van het nieuwe magazijn is er 2000 m2 extra ruimte gecreëerd voor onze voorraad vloeren en akupanel wandpanelen. Maar daar houdt het nog niet op! We hebben ook gekozen om een laad- en losdock aan te leggen, zodat we onze orders nog gemakkelijker kunnen verzenden en nieuwe voorraad sneller kunnen aannemen. Het magazijn is zo goed als af, er zijn nog wat laatste details dat nog moet gebeuren. Maar het einde en de oplevering is in zicht en daardoor werd het tijd voor de volgende stap: het aanleggen van het loadingdock!
Wat is een laadkuil?
Een laadkuil is een verlaagde locatie bij een gebouw waar vrachtwagens makkelijker kunnen laden en lossen. Door de kuil waar de vrachtwagen in kan rijden, komt de laadruimte van de vrachtwagen op gelijke hoogte van het gebouw. Dit maakt het laden en lossen extra gemakkelijk!
Het aanleggen van het laad- en losdock
In deze verbouw update nemen we je graag mee in het proces van het aanleggen van het laad- en losdock. Stap 1 is natuurlijk het afgraven van de plek. Met behulp van een graafmachine en een aantal handige Harry’s hebben ze met precisie ruimte gecreëerd. Een laadkuil heeft meestal een diepte van 120 cm, omdat dit overeenkomt met de hoogte van de laadruimte van de meeste vrachtwagens. Na het afgraven van het loading dock en het voorbereiden van de grond, werd het tijd voor het installeren van de bewapening.
Een betonnen basis
Dit, bestaande uit stalen staven en netten, versterkt het beton en zorgt ervoor dat het de belasting van vrachtwagens kan dragen. En vervolgens was het tijd voor het echte werk: het storten van het beton. Het beton heeft tijd nodig om volledig uit te drogen en zijn optimale sterkte te bereiken. In dit geval moeten we rekening houden met een wachttijd van 30 dagen (onder de juiste Nederlandse weersomstandigheden). Tijdens deze periode moet het beton langzaam en gelijkmatig uitharden om scheurvorming te voorkomen, en dit heeft weer invloed op de duurzaamheid van het laad- en losdock. Het wachten op het volledig uitdrogen van het beton is een cruciale stap om ervoor te zorgen dat het laad- en losdock klaar is voor gebruik.
Het einde in zicht
Bij Floer kijken we uit om de loods verbouwing af te ronden, waarbij we niet alleen een extra groot magazijn hebben gecreëerd voor onze vloeren en wandpanelen, maar ook een gloednieuw laaddock hebben geïnstalleerd. We kijken ernaar uit om onze klanten nog sneller en efficiënter van dienst te kunnen zijn, dankzij de toevoeging van het laaddock. Met het eind van de verbouwing in zicht, zijn we weer een stap dichter bij dit doel!