• 15 - 35 Jaar Garantie
  • 100% duurzaam
Door: Jet
Leestijd: ~3 minuten

Met een 314e plek heeft Floer voor de tweede keer op een rij een hoge notering in de FT1000-lijst behaald. Het is de 7de keer dat het toonaangevende zakendagblad The Financial Times de FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies lijst presenteert. Na de 152e plek vorig jaar, is het de 2e opeenvolgende notering voor Floer in deze lijst. 

Floer Magazijn Medewerkers PVC Laminaat Parket VloerenFT1000: Europa’s snelst groeiende bedrijven

De FT1000-lijst is een jaarlijkse ranglijst van de 1000 snelstgroeiende bedrijven in Europa die is samengesteld door de Financial Times en onderzoeksbureau Statista. Om in aanmerking te komen voor een notering op de FT1000-lijst moeten bedrijven aan bepaalde criteria voldoen. Een organisatie moet in Europa gevestigd zijn en wordt daarnaast getoetst op de omzetgroei en personeelsgroei over een periode van 3 jaar.

Floer is de snelstgroeiende groothandel van Nederland 

Het vloerenmerk en groothandel Floer staat op plek 314 in de lijst en is één van de 14 Nederlandse bedrijven die in de FT1000-lijst staat genoteerd. Maar dat is nog niet alles, het Groningse merk is namelijk de enige groothandel uit Nederland in de lijst met snelstgroeiende bedrijven van Europa.

Floer in de FT1000-lijst

Floer Financial Times FT1000 en FD gazelle‘Om voor de tweede keer in de The Financial Times: FT1000-lijst te staan is een hele eer’, vertelt Lennart Groenewold, Founder van Floer. ‘De afgelopen jaren hebben we met de combinatie van een uniek marketingconcept en bijzondere Floeren een sterke marktpositie weten te bemachtigen. Dit kunnen we natuurlijk niet zonder ons exclusieve klantennetwerk. Daar zijn we dan ook erg trots op. Het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat we aan het kijken zijn over de landsgrenzen en de mogelijkheden die deze met zich mee brengen. We moeten natuurlijk wel blijven innoveren en vernieuwen’.

Floer heeft zich in Nederland gepositioneerd als een jong en fris vloerenmerk en heeft in de loop der jaren een sterke reputatie opgebouwd. Verschillende prijzen en erkenningen tonen dit aan: drie jaar achter elkaar is Floer FD Gazellen geworden waarnaast ze ook in twee opeenvolgende jaren een plekje wist te bemachtigen binnen de FT1000 nomineringen. Inmiddels is het populaire vloerenmerk ook actief in België. Maar daar stopt het groeien nog niet.

‘We zijn altijd op zoek naar innovaties op het gebied van vloeren en wandbekleding en nemen interessante trends mee in de collecties die we aanbieden. Zo blijven we continu in ontwikkeling. Daardoor groeien we zowel letterlijk als figuurlijk over de grenzen heen. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het pand van Floer. In april zullen we 2000 m2 meer magazijnruimte krijgen met een extra laaddock. Dat was ook nodig,’ vertelt Lennart verder. ‘Na twee jaar op deze locatie gevestigd te zijn werd het alweer te klein.’ 

 

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Inhoudsopgave